Wednesday, August 10, 2011

CERITA UJIAN SAHABAT

Salam ramadhan kareem

Sejak 2 menjak ni, kotak emailku sering menerima cerita sedih dan ujian Allah pd Hambanya. Baguslah, ia boleh menyedarkan dan membuat kita musahabah diri. Tp, plg aku tak boleh lupa bila boss ku hantar cerita psl arwah adik aliff, pesakit wad yg sama dgn arwah puteriku tersayang. Tujuannya baik, nak motivate aku tp ms tu mmg aku rs sgt sdh.

Arwah aqilah br pergi dan kebetulan esoknya genap 40 hr. Mmg aku sgt fragile hr tu. Dr pg aku mengumpul kekuatan utk bekerja. Tup2, ptg aku dpt cerita tu. Entahlah, selalunya aku x bc sbb aku dh maklum apa yg dilalui. Tgk email seimbas je, aku terus bls kat bos aku. Sgt lirih dan penuh makna email aku sbb arwah anak aku pun lalui semua yg arwah lalui. Mungkin tersentuh hatinya bila akhir emailku ku catatkan 'arwah aliff pergi meninggalkan ibu, ayah, kakak dan adiknya namun arwah aqilah pergi meninggalkan hanya saya dan ayahnya'. Salahkah aku menimbulkan sayu dihati orang? Maafkan saya ye boss, saya x stabil masa tu.

Semalam aku dpt lg cerita mcm tu, nantilah ada masa aku copypaste kat sini. Kisah kekuatan dan ketabahan seorang emak. Dia ada janji dengan anaknya yang memberi dia kekuatan dan aku juge ada janji dan pesanan arwah yang menjadi kekuatan. Jadi, nikmat Allah mana yang dapat aku nafikan? Allahuakbar!

No comments:

Post a Comment