Thursday, October 14, 2010

La Tahzan..Hidup Perlu Diteruskan.. Part 1

Hidup ni macam 1 mimpi? Hem.. biasalah. Kalau benda tu best, mesti nak ia kenyataan tapi kalau pahit maung, mesti berharap ianya mimpi.. Huh, mimpilah ko.. Banyak benda yang aku impikan, sampai termimpi2, ada yang masih menjadi impian, ada gak yang dah kesampaian. Kebelakangan ni aku asyik mimpi yang bukan2. Mungkin ia satu peringatan, satu panduan dan mungkin ia satu usikan. Ha.. tulah, tidor x basuh kaki? He..he.. macam2.

Aku ada ckp kt entry lepas, hidup aku amat mengujikan sekarang. Rutin hidup aku jadi tak ketentuan. Byk perubahan yang menuntut sejuta kekuatan, ketabahan, kesabaran dan ia amat menguji benteng keimanan. Hampir 33 thn aku menumpang hidup di dunia Allah ni, rutin hidup aku hampir sama jr dgn org lain. Dilahirkan, dibesarkan, disekolahkan, dimakanminumkan, dipukulrotankan (utk pengajaran), diuniversitikan, pastu eh dijatuhcintakan, dikahwinkan, dikerjakan diberi pekerjaan, diibukan (dpt anaklah).. Semuanya teratur cantik. Psg surut kehidupan tu biasalah. Family aku (En. Suami + Pn. Istri + 1 Puteri = 3 org)amat mengujakan. Suami yg cool, aku yang kecoh dan anak yang amat membanggakan. Dlm melalui kehidupan yg serba dicaturkan, rupanya Dia ada percaturan hebat utk aku + family. Allahuakbar.. aku bingung masa tu.. Air mata? Jgn dikira, itulah peneman setia.. hemmm

No comments:

Post a Comment